Biblio
Exporter 60 resultats:
Auteur Titre Type [ Année
Filtres: Première Lettre Du Nom De Famille est G [Clear All Filters]
Cognitive processes in textbook chapter search tasks.
Reading Research Quarterly. 25(4), 323-339.
(1990).
(1998).
(1998).
NTIC et nouvelles formes d'écriture.
Communication et langages. 119, 91-105.
(1999).
(2001).
Les modes de vie et les pratiques culturelles des jeunes, homogénéisation de la culture et individualisation des pratiques?.
Loisir et société. 24, 431 - 451.
(2001). Naviguer entre le texte et l’écran. Penser la lecture à l’ère de l’hypertextualité.
(563.35 Ko)
(1.13 Mo)
(2002). 

Objets communicants, interfaces multimodales et création artistique.
Objets communicants. 313-336.
(2002). Teaching Internet literacy strategies : The hero inquiry project.
Voices From the Middle. 10(3), 38-35.
(845.46 Ko)
(2003). 
(2006).
Electronic books: Children’s reading and comprehension.
British Journal of Educational Technology. 38(4), 583-599.
(238.46 Ko)
(2007). 
Épistémologie et genres du discours dans le cercle de Bakhtine.
Linx, revue des linguistes de l'Université Paris Ouest Nanterre La Défense (en ligne)Linx, revue des linguistes de l'Université Paris Ouest Nanterre La Défense (en ligne). 19-36.
(2007). “Indnpride” : Online spaces of transnational youth as sites of creative and sophisticated literacy and identity work.
Linguistics and Education, Elsevier. 18, 283-304.
(2007).
(2007). Connecting informal and formal learning experiences in the age of participatory media.
Contemporary issues in technology and teacher educationContemporary issues in technology and teacher education. 8, 100-107.
(2008). Multimodal literature 'moves' us : Dynamic – Movement and embodiment in VAS : An opera in flatland.
Hermes : Journal of Language and Communication Studies. 41, 107-124.
(2008). Is There a Text on This Screen? Reading in an Era of Hypertextuality.
A companion to digital literary study.
(548.05 Ko)
(2008). 
Arts et littératures hypermédiatiques: éléments pour une valorisation de la culture de l'écran.
Digital Studies/Le champ numérique. 1(2),
(385.75 Ko)
(2009). 
Arts et littératures hypermédiatiques : éléments pour une valorisation de la culture de l’écran.
(385.75 Ko)
(2009). 
Bodily explorations in space : Social experience of a multimodal art installation.
(Gross, T., Gulliksen J., Kotzé P., Oestreicher L., Palanque P., Prates R. Oliverira, et al., Ed.).12th IFIP TC 13 International Conference on Human-Computer Interaction. II, 62-75.
(2009). Bodily explorations in space : Social experience of a multimodal art installation.
(Gross, T., Gulliksen J., Kotzé P., Oestreicher L., Palanque P., Prates R. Oliverira, et al., Ed.).12th IFIP TC 13 International Conference on Human-Computer Interaction. II, 62-75.
(2009).
(2009). 25 pratiques pour enseigner les langues.
Pédagogie formation. Synthèse. 318.
(2010).