Biblio
Exporter 14 resultats:
Auteur Titre Type [ Année
Filtres: Mot-clé est apprentissage [Clear All Filters]
(2015).
Distributed leadership and digital collaborative learning : A synergistic relationship?.
British Journal of Educational Technology. 44, 926-939.
(2013). Electronic Storybooks: A Constructivist Approach to Improving Reading Motivation in Grade 1 Students.
Canadian Journal of Education. 35(4), 92-136.
(296.73 Ko)
(2012). 
Emerging technologies, ubiquitous learning, and educational transformation.
(Kloos, C. Delgado, Gillet D., Garcia R. M. Crespo, Wild F., & Wolpers M., Ed.).Towards ubiquitous learning. 6964, 1-8.
(2011). Jeux sérieux et pédagogie universitaire : De la conception à l’évaluation des apprentissages..
Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire. 8, 48 - 57.
(2011).
(2010).
Des jeux vidéo pour l'apprentissage? Facteurs de motivation et de jouabilité issus du game design.
Bulletin Clic.
(911.57 Ko)
(2009). 
Remix: The art and craft of endless hybridization.
Journal of Adolescent & Adult Literacy. 52(1), 22-33.
(142.01 Ko)
(2008). 
Information Technology Literacy : Implications on Teaching and Learning.
Educational Technology & Society. 10(3), 175-191.
(365.23 Ko)
(2007). 
The Web as an Information Resource in K-12 Education : Strategies for Supporting Students in Searching and Processing Information.
Review of Educational Research. 75(3), 285-328.
(2005). Technology and young children : A review of literature.
Tech-KnowLogia. 35-36.
(35.06 Ko)
(2001). 
(1996).
Recherche d’informations dans les systèmes hypertextes : des représentations de la tâche à un modèle de l’activité cognitive.
Sciences et Techniques Éducative. 2(3), 307-331.
(78.3 Ko)
(1995). 