Biblio
Exporter 14 resultats: 
 Auteur  Titre  Type  [ Année
] Filtres: Mot-clé est apprentissage  [Clear All Filters]
 
 (2015).  http://cehum.ilch.uminho.pt/myriades/static/volumes/2-5.pdf.  
 
 (698.76 Ko)
 
 (2013).  Distributed leadership and digital collaborative learning : A synergistic relationship?.  
British Journal of Educational Technology. 44, 926-939.
 
 (2012).  Electronic Storybooks: A Constructivist Approach to Improving Reading Motivation in Grade 1 Students.  
Canadian Journal of Education. 35(4), 92-136.
 (296.73 Ko)
 
 (2011).  Emerging technologies, ubiquitous learning, and educational transformation.  
(Kloos, C. Delgado, Gillet D., Garcia R. M. Crespo, Wild F., & Wolpers M., Ed.).Towards ubiquitous learning. 6964, 1-8.
 
 (2011).  Jeux sérieux et pédagogie universitaire : De la conception à l’évaluation des apprentissages..  
Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire. 8, 48 - 57.
 
 (2010).  Information literacy 2.0: hype or discourse refinement.  
 
 (263.21 Ko)
 
 (2009).  Des jeux vidéo pour l'apprentissage? Facteurs de motivation et de jouabilité issus du game design.  
Bulletin Clic.  
 (911.57 Ko)
 
 (2008).  Remix: The art and craft of endless hybridization.  
Journal of Adolescent & Adult Literacy. 52(1), 22-33.
 (142.01 Ko)
 
 (2007).  Information Technology Literacy : Implications on Teaching and Learning.  
Educational Technology & Society. 10(3), 175-191.
 (365.23 Ko)
 
 (2005).  The Web as an Information Resource in K-12 Education : Strategies for Supporting Students in Searching and Processing Information.  
Review of Educational Research. 75(3), 285-328.
 
 (2001).  Technology and young children : A review of literature.  
Tech-KnowLogia.  35-36.
 (35.06 Ko)
 
 (1995).  Recherche d’informations dans les systèmes hypertextes : des représentations de la tâche à un modèle de l’activité cognitive.  
Sciences et Techniques Éducative. 2(3), 307-331.
 (78.3 Ko)