Biblio
Exporter 14 resultats:
Auteur Titre Type [ Année
Filtres: Mot-clé est apprentissage [Clear All Filters]
Recherche d’informations dans les systèmes hypertextes : des représentations de la tâche à un modèle de l’activité cognitive.
Sciences et Techniques Éducative. 2(3), 307-331.
(78.3 Ko)
(1995). 
(1996).
Technology and young children : A review of literature.
Tech-KnowLogia. 35-36.
(35.06 Ko)
(2001). 
The Web as an Information Resource in K-12 Education : Strategies for Supporting Students in Searching and Processing Information.
Review of Educational Research. 75(3), 285-328.
(2005). Information Technology Literacy : Implications on Teaching and Learning.
Educational Technology & Society. 10(3), 175-191.
(365.23 Ko)
(2007). 
Remix: The art and craft of endless hybridization.
Journal of Adolescent & Adult Literacy. 52(1), 22-33.
(142.01 Ko)
(2008). 
Des jeux vidéo pour l'apprentissage? Facteurs de motivation et de jouabilité issus du game design.
Bulletin Clic.
(911.57 Ko)
(2009). 
(2010).
Emerging technologies, ubiquitous learning, and educational transformation.
(Kloos, C. Delgado, Gillet D., Garcia R. M. Crespo, Wild F., & Wolpers M., Ed.).Towards ubiquitous learning. 6964, 1-8.
(2011). Jeux sérieux et pédagogie universitaire : De la conception à l’évaluation des apprentissages..
Revue internationale des technologies en pédagogie universitaire. 8, 48 - 57.
(2011). Electronic Storybooks: A Constructivist Approach to Improving Reading Motivation in Grade 1 Students.
Canadian Journal of Education. 35(4), 92-136.
(296.73 Ko)
(2012). 
Distributed leadership and digital collaborative learning : A synergistic relationship?.
British Journal of Educational Technology. 44, 926-939.
(2013).
(2015).