« Retourner au site principal

Notices bibliographiques

Résultat 1 - 93 de 93
Titre Auteur(s)
"This is not a game": Immersive aesthetics and collective play J. McGonigal
A framework for sustainable mobile learning in schools W. Ng; H. Nicholas
A knowledge engineering approach to developing educational computer games for improving students’ differentiating knowledge_1285 183..196 G.J. Hwang; H.Y. Sung; C.M. Hung; L.H. Yang; I. Huang
A place for video games : a theoretical and pedagogical framework for multiliteracies learning in english studies E.T. Jordan
Adolescents composing fiction in digital game and written formats : Tacit, explicit and metacognitive strategies. J.Kedersha McClay; M. Mackey; M. Carbonaro; D. Szafron; J. Schaeffer
Adult and youth Literacy : National, regional and global trends 1985 - 2015 Ifor Statis UNESCO
Art as Literacy P. Albers
Bodily explorations in space : Social experience of a multimodal art installation G. Jacucci; A. Spagnolli; A. Chalambalakis; A. Morrisson; L. Liikkanen; S. Roveda; M. Bertoncini
Confronting the challenges of participatory cultures (media education for the 21st century) H. Jenkins; R. Purushotma; M. Weigel; K. Clinton; A. Robison
Connecting informal and formal learning experiences in the age of participatory media G. Bull; A. Thompson; M. Searson; J. Garofalo; J. Park; C. TYoung; J. Lee
Console video games and global corporations : Creating a hybrid culture. M. Consalvo
Creativity as capital in the literacy classroom : Youth as multimodal design C.S. Walsh
Critical literacy learning through video games: Adolescent boys’ perspectives. K. Sanford; L. Madill
Critique! Design! Engage! Opening New Spaces for Multimodal Experiences D. Clary; A.Johnson Lachuck; A.M. Corley; L. Spence
Déambulation et cueillette dans le bois digital de YouTube : Construction d’une approche spatiale et narrative de la recherche. C. Boulaire; G. Hervet; R. Graf
Des Chaperons de toutes les couleurs M. Lebrun
Digital literacies : tracing the implications for learners and learning S. Livingstone
Digital literacy : What it means for arts education I. Snyder; S. Bulfin
Distributed leadership and digital collaborative learning : A synergistic relationship? A. Harris; M. Jones; S. Baba
Do we really need media education 2.0? Teaching media in the case of participatory culture D. Buckingham
Éléments pour une théorie opérationnelle de l'écriture numérique S. Crozat; B. Bachimont; I. Cailleau; S. Bouchardon; L. Gaillard
Emerging technologies, ubiquitous learning, and educational transformation C. Dede
Enquête auprès de jeunes montréalais sur leurs pratiques sociales et linguistiques dans les blogues de type réseaux sociaux. M. Lebrun; N. Lacelle
Épistémologie et genres du discours dans le cercle de Bakhtine S.Vieira de Grillo
Explorer les possibles de l'écriture multimédia S. Bouchardon; I. Cailleau; S. Crozat; B. Bachimont; T. Hulin
Exploring identities through the Internet : Youth experiences online M. Maczewski
Exploring risky youth experiences : Popular theatre as a participatory, performative research method D. Conrad
Film as identity exploration : A multimodal analysis of youth produced films E.Rosenfeld Halverson
From information to experience: Place-based augmented reality games as a model for learning in a globally networked society K.D. Squire
From supergoo to scratch : Exploring creative digital media production in informal learning K.A. Peppler; Y.B. Kafai
Généraliser l'unique : Genres, types et sphères chez Bakthine P. Seriot
Genèse et essor du concept de littératie médiatique multimodale M. Lebrun; N. Lacelle; J.F. Boutin
Genres de texte et activité : Le cas de l'autobiographie J.M. Baudoin
Gradations in digital inclusion : children, young people and the digital divide S. Livingstone; E. Helsper
Hanging out, messing around and geeking out : kid living and learning with new media M. Ito; S. Baumer; M. Bittanti; D. Boyd; R. Cody; B. Herr-Stephenson; H. Horst; P. Lange; D. Mahendran; K. Martinez; C.J. Pascoe; L. Robinson; C. Sims; L. Tripp
How young people view their lives, futures and politics : A portrait of Generation Next A. Kohut; K. Parker; S. Keeter; C. Doherty; M. Dimock
Ideas for a Poetics of Intermedia S. Whittington
Internet literacy : Young people's negotiation of new online opportunities S. Livingstone
Investigating the impact of professional development on teacher practices and beliefs regarding the use of mobile educational applications in the classroom. T. Barret-Greenly
Ipoetry : Creating space for new literacies in the english curriculum. J.Scott Curwood; L.Lee Cowell
Jeunesses 2.0. : Les pratiques relationnelles au cœur des médias sociaux. L. Endrizzi
Jeux sérieux et pédagogie universitaire : De la conception à l’évaluation des apprentissages. É. Sanchez; M. Ney; J.M. Labat
L'hybridation : Un processus décisif dans le champ des arts plastiques E. Molinet
L'incidence du numérique sur les pratiques culturelles des jeunes québécois D. Jutras
La balado : Une façon d'apprendre appréciée des jeunes R. Dubuc
La charge cognitive et l'apprentissage multimédia B. Coutelet; M. Macedo-Rouet
La microfiction comme métamorphose du conte : Éclatement narratif et transfictionnalité dans Petits Chaperons de José Luis Zarate C. Alvares
La netnographie : Mise en application d’une méthode d’investigation des communautés virtuelles représentant un intérêt pour l’étude des sujets sensibles. N. Sayarh
La Participation médiatique selon H. Jenkins (note critique) S. François
Les 12-24 ans : utilisateurs extrêmes d’Internet et des TI R. Roy
Les adolescents branchés C. Rigaud
Les jeunes et internet (représentation, utilisation et appropriation) J. Piette; C.M. Pons; L. Giroux; F. Millerand
Les mécanismes de la transposition dramatique : L'exemple de la fable classique sur la scène des lumières A. Braito-Grosse
Les métamorphoses de l'oeuvre et de l'écriture à l'heure du numérique : Vers une renouveau des humanités? C.Pham Ba; L. Bonnin; N. Conductier; D. Barbirati; Y. Boublil; S. Barrier; C. Sospedra-Tessier; R. Delord; D. Khaldi; J. Sadler; M. Degoulet; A. Bach; C. Duret; J.M. Le Baut; D. Regnard
Les modes de vie et les pratiques culturelles des jeunes, homogénéisation de la culture et individualisation des pratiques? M. Gauthier; C. Boily; L. Duval
Les pratiques culturelles adolescentes : France, début du troisième millénaire J.F. Hersent
Les technologies mobiles en classe : Encadrer leur utilisation pour soutenir l’apprentissage des étudiants J.P. Blondin
Les trois lois de la cyberculture : Libération de l'émission, principe en réseau et reconfiguration culturelle. A. Lemos
Les « C » en tant que citoyens R. Roy
Literacy artifacts and the semiotic landscape of a spanish secondary school. D. Poveda
Literacy for the 21st century : An overview & orientation guide to media literacy education E. Thoman; T. Jolls
Literacy on Our Minds: A Student-Inspired Symposium P. Albers; K. Cowan
Literacy, media and multimodality : A critical response. C. Bazalgette; D. Buckingham
Living and learning with new media : Summary of findings from the digital youth project M. Ito; H. Horst; M. Bittanti; D. Boyd; B. Herr-Stephenson; P. Lange; C.J. Pascoe; L. Robinson; S. Baumer; R. Cody; D. Mahendran; K. Martinez; D. Perkel; C. Sims; L. Tripp
L’iPad à l’école : Usages, avantages et défis –Résultats d'une enquête quprès de 6057 élèves et 302 enseignants du Québec T. Karsenti; A. Fievez; S. Collin; S. Simard; G. Dumouchel; P. Giroux; A. Rasmy; M. Morin; A. Dupuis; A. Boily; N. Roy
Media arts : Arts education for a digital age K.A. Peppler
Media Literacy and the challenge of new information and communication technology S. Livingstone
Mobile culture : An ethnography of cellular phone uses in teenagers' everyday life L. Caronia
Multimodal literacies : An introduction P. Albers; J. Sanders
Multimodal Literacy C. Jewitt; G. Kress
Multimodal literature 'moves' us : Dynamic – Movement and embodiment in VAS : An opera in flatland A. Gibbons
Multimodality, multisensoriality and ethnographics knowing : Social semiotics and the phenomenology of perception S. Pink
Narrativehood, narrativeness, narrativity, narratability G. Prince
New school art styles : The project of art education O. Gude
New times for multimodality? Confronting the accountability culture M. Siegel
Noter les productions numériques des étudiants : Oui, mais comment? C. Vaufrey
NTIC et nouvelles formes d'écriture F. Ghitalla
Objets communicants, interfaces multimodales et création artistique G. Hutzler; B. Gortais; G. Poulain
Penser de la (DÉ-)COHÉRENCE : Le rôle de l'hypertexte dans la formation à la culture informationnelle A. Saemmer
Petit manuel des arts médiatiques N. Bachand; N. Henricks; I. L'Italien; C. Panaccio-Letendre
Pratiques culturelles chez les jeunes et institutions de transmission : Un choc des cultures? S. Octobre
Que font les adolescents de leurs journées? K. Haley
Rapport sur la participation aux activités artistiques et de lecture des enfants en dehors de l'école en 2008 K. Hill
Semiotic Representations: Building Complex Literacy Practices through the Arts K. Cowan; P. Albers
Talking Trade: Literacy Researchers as Practicing Artists P. Albers; T. Holbrook; J.C. Harste
Teaching literacy in the new media age through the arts C. Walsh
The Arts and Literacy: What Does it Mean to be Arts Literate? G. Barton
The Arts, New Literacies, and Multimodality P. Albers; J.C. Harste
The challenge of changing audience : Or, what the resarcher to do in the age of the Internet? S. Livingstone
The performative pull or research with new media J.M. Hughes
Translocal style communities : Hip-hop youth as cultural theorists of style, language and globalization S. Alim
Worlds have collided and modes have merged : Classroom evidence of changed literacy practices M. Walsh
“Indnpride” : Online spaces of transnational youth as sites of creative and sophisticated literacy and identity work T. McGinnis; A. Goodstein-Stolzenberg; E.Coasta Saliani