"This is not a game": Immersive aesthetics and collective play |
J. McGonigal |
A framework for sustainable mobile learning in schools |
W. Ng; H. Nicholas |
A knowledge engineering approach to developing educational computer games for improving students’ differentiating knowledge_1285 183..196 |
G.J. Hwang; H.Y. Sung; C.M. Hung; L.H. Yang; I. Huang |
A place for video games : a theoretical and pedagogical framework for multiliteracies learning in english studies |
E.T. Jordan |
Adolescents composing fiction in digital game and written formats : Tacit, explicit and metacognitive strategies. |
J.Kedersha McClay; M. Mackey; M. Carbonaro; D. Szafron; J. Schaeffer |
Adult and youth Literacy : National, regional and global trends 1985 - 2015 |
Ifor Statis UNESCO |
Art as Literacy |
P. Albers |
Bodily explorations in space : Social experience of a multimodal art installation |
G. Jacucci; A. Spagnolli; A. Chalambalakis; A. Morrisson; L. Liikkanen; S. Roveda; M. Bertoncini |
Confronting the challenges of participatory cultures (media education for the 21st century) |
H. Jenkins; R. Purushotma; M. Weigel; K. Clinton; A. Robison |
Connecting informal and formal learning experiences in the age of participatory media |
G. Bull; A. Thompson; M. Searson; J. Garofalo; J. Park; C. TYoung; J. Lee |
Console video games and global corporations : Creating a hybrid culture. |
M. Consalvo |
Creativity as capital in the literacy classroom : Youth as multimodal design |
C.S. Walsh |
Critical literacy learning through video games: Adolescent boys’ perspectives. |
K. Sanford; L. Madill |
Critique! Design! Engage! Opening New Spaces for Multimodal Experiences |
D. Clary; A.Johnson Lachuck; A.M. Corley; L. Spence |
Déambulation et cueillette dans le bois digital de YouTube : Construction d’une approche spatiale et narrative de la recherche. |
C. Boulaire; G. Hervet; R. Graf |
Des Chaperons de toutes les couleurs |
M. Lebrun |
Digital literacies : tracing the implications for learners and learning |
S. Livingstone |
Digital literacy : What it means for arts education |
I. Snyder; S. Bulfin |
Distributed leadership and digital collaborative learning : A synergistic relationship? |
A. Harris; M. Jones; S. Baba |
Do we really need media education 2.0? Teaching media in the case of participatory culture |
D. Buckingham |
Éléments pour une théorie opérationnelle de l'écriture numérique |
S. Crozat; B. Bachimont; I. Cailleau; S. Bouchardon; L. Gaillard |
Emerging technologies, ubiquitous learning, and educational transformation |
C. Dede |
Enquête auprès de jeunes montréalais sur leurs pratiques sociales et linguistiques dans les blogues de type réseaux sociaux. |
M. Lebrun; N. Lacelle |
Épistémologie et genres du discours dans le cercle de Bakhtine |
S.Vieira de Grillo |
Explorer les possibles de l'écriture multimédia |
S. Bouchardon; I. Cailleau; S. Crozat; B. Bachimont; T. Hulin |
Exploring identities through the Internet : Youth experiences online |
M. Maczewski |
Exploring risky youth experiences : Popular theatre as a participatory, performative research method |
D. Conrad |
Film as identity exploration : A multimodal analysis of youth produced films |
E.Rosenfeld Halverson |
From information to experience: Place-based augmented reality games as a model for learning in a globally networked society |
K.D. Squire |
From supergoo to scratch : Exploring creative digital media production in informal learning |
K.A. Peppler; Y.B. Kafai |
Généraliser l'unique : Genres, types et sphères chez Bakthine |
P. Seriot |
Genèse et essor du concept de littératie médiatique multimodale |
M. Lebrun; N. Lacelle; J.F. Boutin |
Genres de texte et activité : Le cas de l'autobiographie |
J.M. Baudoin |
Gradations in digital inclusion : children, young people and the digital divide |
S. Livingstone; E. Helsper |
Hanging out, messing around and geeking out : kid living and learning with new media |
M. Ito; S. Baumer; M. Bittanti; D. Boyd; R. Cody; B. Herr-Stephenson; H. Horst; P. Lange; D. Mahendran; K. Martinez; C.J. Pascoe; L. Robinson; C. Sims; L. Tripp |
How young people view their lives, futures and politics : A portrait of Generation Next |
A. Kohut; K. Parker; S. Keeter; C. Doherty; M. Dimock |
Ideas for a Poetics of Intermedia |
S. Whittington |
Internet literacy : Young people's negotiation of new online opportunities |
S. Livingstone |
Investigating the impact of professional development on teacher practices and beliefs regarding the use of mobile educational applications in the classroom. |
T. Barret-Greenly |
Ipoetry : Creating space for new literacies in the english curriculum. |
J.Scott Curwood; L.Lee Cowell |
Jeunesses 2.0. : Les pratiques relationnelles au cœur des médias sociaux. |
L. Endrizzi |
Jeux sérieux et pédagogie universitaire : De la conception à l’évaluation des apprentissages. |
É. Sanchez; M. Ney; J.M. Labat |
L'hybridation : Un processus décisif dans le champ des arts plastiques |
E. Molinet |
L'incidence du numérique sur les pratiques culturelles des jeunes québécois |
D. Jutras |
La balado : Une façon d'apprendre appréciée des jeunes |
R. Dubuc |
La charge cognitive et l'apprentissage multimédia |
B. Coutelet; M. Macedo-Rouet |
La microfiction comme métamorphose du conte : Éclatement narratif et transfictionnalité dans Petits Chaperons de José Luis Zarate |
C. Alvares |
La netnographie : Mise en application d’une méthode d’investigation des communautés virtuelles représentant un intérêt pour l’étude des sujets sensibles. |
N. Sayarh |
La Participation médiatique selon H. Jenkins (note critique) |
S. François |
Les 12-24 ans : utilisateurs extrêmes d’Internet et des TI |
R. Roy |
Les adolescents branchés |
C. Rigaud |
Les jeunes et internet (représentation, utilisation et appropriation) |
J. Piette; C.M. Pons; L. Giroux; F. Millerand |
Les mécanismes de la transposition dramatique : L'exemple de la fable classique sur la scène des lumières |
A. Braito-Grosse |
Les métamorphoses de l'oeuvre et de l'écriture à l'heure du numérique : Vers une renouveau des humanités? |
C.Pham Ba; L. Bonnin; N. Conductier; D. Barbirati; Y. Boublil; S. Barrier; C. Sospedra-Tessier; R. Delord; D. Khaldi; J. Sadler; M. Degoulet; A. Bach; C. Duret; J.M. Le Baut; D. Regnard |
Les modes de vie et les pratiques culturelles des jeunes, homogénéisation de la culture et individualisation des pratiques? |
M. Gauthier; C. Boily; L. Duval |
Les pratiques culturelles adolescentes : France, début du troisième millénaire |
J.F. Hersent |
Les technologies mobiles en classe : Encadrer leur utilisation pour soutenir l’apprentissage des étudiants |
J.P. Blondin |
Les trois lois de la cyberculture : Libération de l'émission, principe en réseau et reconfiguration culturelle. |
A. Lemos |
Les « C » en tant que citoyens |
R. Roy |
Literacy artifacts and the semiotic landscape of a spanish secondary school. |
D. Poveda |
Literacy for the 21st century : An overview & orientation guide to media literacy education |
E. Thoman; T. Jolls |
Literacy on Our Minds: A Student-Inspired Symposium |
P. Albers; K. Cowan |
Literacy, media and multimodality : A critical response. |
C. Bazalgette; D. Buckingham |
Living and learning with new media : Summary of findings from the digital youth project |
M. Ito; H. Horst; M. Bittanti; D. Boyd; B. Herr-Stephenson; P. Lange; C.J. Pascoe; L. Robinson; S. Baumer; R. Cody; D. Mahendran; K. Martinez; D. Perkel; C. Sims; L. Tripp |
L’iPad à l’école : Usages, avantages et défis –Résultats d'une enquête quprès de 6057 élèves et 302 enseignants du Québec |
T. Karsenti; A. Fievez; S. Collin; S. Simard; G. Dumouchel; P. Giroux; A. Rasmy; M. Morin; A. Dupuis; A. Boily; N. Roy |
Media arts : Arts education for a digital age |
K.A. Peppler |
Media Literacy and the challenge of new information and communication technology |
S. Livingstone |
Mobile culture : An ethnography of cellular phone uses in teenagers' everyday life |
L. Caronia |
Multimodal literacies : An introduction |
P. Albers; J. Sanders |
Multimodal Literacy |
C. Jewitt; G. Kress |
Multimodal literature 'moves' us : Dynamic – Movement and embodiment in VAS : An opera in flatland |
A. Gibbons |
Multimodality, multisensoriality and ethnographics knowing : Social semiotics and the phenomenology of perception |
S. Pink |
Narrativehood, narrativeness, narrativity, narratability |
G. Prince |
New school art styles : The project of art education |
O. Gude |
New times for multimodality? Confronting the accountability culture |
M. Siegel |
Noter les productions numériques des étudiants : Oui, mais comment? |
C. Vaufrey |
NTIC et nouvelles formes d'écriture |
F. Ghitalla |
Objets communicants, interfaces multimodales et création artistique |
G. Hutzler; B. Gortais; G. Poulain |
Penser de la (DÉ-)COHÉRENCE : Le rôle de l'hypertexte dans la formation à la culture informationnelle |
A. Saemmer |
Petit manuel des arts médiatiques |
N. Bachand; N. Henricks; I. L'Italien; C. Panaccio-Letendre |
Pratiques culturelles chez les jeunes et institutions de transmission : Un choc des cultures? |
S. Octobre |
Que font les adolescents de leurs journées? |
K. Haley |
Rapport sur la participation aux activités artistiques et de lecture des enfants en dehors de l'école en 2008 |
K. Hill |
Semiotic Representations: Building Complex Literacy Practices through the Arts |
K. Cowan; P. Albers |
Talking Trade: Literacy Researchers as Practicing Artists |
P. Albers; T. Holbrook; J.C. Harste |
Teaching literacy in the new media age through the arts |
C. Walsh |
The Arts and Literacy: What Does it Mean to be Arts Literate? |
G. Barton |
The Arts, New Literacies, and Multimodality |
P. Albers; J.C. Harste |
The challenge of changing audience : Or, what the resarcher to do in the age of the Internet? |
S. Livingstone |
The performative pull or research with new media |
J.M. Hughes |
Translocal style communities : Hip-hop youth as cultural theorists of style, language and globalization |
S. Alim |
Worlds have collided and modes have merged : Classroom evidence of changed literacy practices |
M. Walsh |
“Indnpride” : Online spaces of transnational youth as sites of creative and sophisticated literacy and identity work |
T. McGinnis; A. Goodstein-Stolzenberg; E.Coasta Saliani |