Biblio
Exporter 30 resultats:
Auteur Titre Type [ Année
Filtres: Mot-clé est écriture et lecture numériques [Clear All Filters]
Lire et écrire sans papier.
Québec français. 99-101.
(707.87 Ko)
(1998). 
NTIC et nouvelles formes d'écriture.
Communication et langages. 119, 91-105.
(1999). Technology and young children : A review of literature.
Tech-KnowLogia. 35-36.
(35.06 Ko)
(2001). 
A model of young people's decision-making in using the Web.
Information Science Research. 2(4), 311-341.
(2002). Weaving the literacy Web : Changes in reading from page to screen.
The Reading Teacher. 55(7), 662-669.
(297.27 Ko)
(2002). 
Research Readiness Self-Assessment : Assessing Students’ Research Skills and Attitudes.
Journal of Library Administration. 41(1/2), 167-183.
(2004). Origins and Concepts of Digital Literacy.
Digital Literacies : Concepts, Policies and Practices.
(1.37 Mo)
(2008). 
Worlds have collided and modes have merged : Classroom evidence of changed literacy practices.
LiteracyLiteracy. 42, 101-108.
(2008). Culture adolescente vs culture informationnelle. L’adolescent acteur de la circulation de l’information sur Internet.
Les cahiers du numérique. 5(3), 85-97.
(265.2 Ko)
(2009). 
Remix Culture : l’âge des cultures expressives et des publics remixeurs ?.
10e rencontres numériques, Passeurs d'Images, Territoires Emergents et Cultures.
(217.95 Ko)
(2009). 
Digital libraries in the classroom: Secondary school teachers’ conception.
Journal of Librarianship and Information Science. 43(4), 224– 236.
(2011). Ecriture et lecture numériques : quelles pratiques ? pour quelles pédagogies ?.
IUFM de Bordeaux. MA, 100.
(3.25 Mo)
(2011). 
Éléments pour une théorie opérationnelle de l'écriture numérique.
Document numériqueDocument numérique. 14, 9-33.
(2011). Predicting reading comprehension on the Internet: Contributions of offline reading skills, online reading skills, and prior knowledge.
Journal of Literacy Research. 43(4), 352-392.
(2011). Teaching Digital Writing through Digital Literature - Case Studies in Schools, Universities and Digital Public Spaces.
ELMCIP Electronic Literature and Pedagogy Workshop.
(2.17 Mo)
(2011). 
Digital Literature in France.
(1.16 Mo)
(2012). 
Epistemic thinking in action : Evaluating and integrating online sources..
Cognition and Instruction. 30(1), 39-85.
(1021.06 Ko)
(2012). 
L'appropriation des dispositifs d'écriture numérique : translittératie et capitaux culturel et social.
Études de communication. 23-36.
(181.81 Ko)
(2012). 
Using peer collaboration to support online reading, writing, and communication: An empowerment model for struggling readers.
Reading & Writing Quarterly. 28(3), 279-306.
(2012). Lecture numérique et documentation.
Lire au collège. 92(2),
(295.07 Ko)
(2013). 
Penser la lecture dans un monde numérique.
Québec français. 28-29.
(2014). Le sujet multimodal et l’appropriation du littéraire.
Revue de recherches en littératie médiatique multimodale. Vol. 1.(janvier),
(7.07 Mo)
(2015). 
Le tchat (clavardage) comme matériau d’écriture dramatique : réécritures littéraires de l’instantané.
Revue de recherches en littératie médiatique multimodale. Vol. 1.(janvier),
(743.45 Ko)
(2015). 
Beyond traditional literacy: Learning and transformative practices using ICT.
American Management Association. 21(4), 769–781.
(2016). Compétences littéraciques, selon les dispositifs d’écriture, en situation de raccrochage scolaire : ce que nous apprend la question du genre.
Revue de recherches en littératie médiatique multimodale. Vol. 4.(décembre),
(898.87 Ko)
(2016). 