Biblio
Les jeunes et Wikipédia : un rapport genré ?.
Revue de recherches en littératie médiatique multimodale. Vol. 4.(décembre), (793.09 Ko)
(2016). JAMES- Jeunes, activités, médias - enquête Suisse.
(623.05 Ko)
(2014).
(2014). Digging Deeper : Online Reading Comprehension and Collaborative Inquiry. Providence.
RI : Summer Institute on Digital Literacy. (3.69 Mo)
(2013). Enhanced eBooks and multimodal publishing: spitting games and making claims with multimodal data.
Qualitative Research. 14(4), 442-458.
(2013). A framework for sustainable mobile learning in schools.
British Journal of Educational Technology. 44, 695-715.
(2013).
(2013).
(2013). New school art styles : The project of art education.
Art Education, the Journal of the National Art Education Association. 6-15.
(2013). What is new about the new literacies of online reading comprehension.
Secondary School Literacy: What Research Reveals for Classroom Practice.
(2013). Digital fluency : towards young people’s critical use of the Internet.
Journal of Information Literacy. 6(2), 35-55. (525.86 Ko)
(2012). Jeunesses 2.0. : Les pratiques relationnelles au cœur des médias sociaux..
Dossier d'actualité veille et analyses. 71, 2-22.
(2012). Les métamorphoses de l'oeuvre et de l'écriture à l'heure du numérique : Vers une renouveau des humanités?.
(Blanquer, J-M., & Becchetti-Bizot C., Ed.).Rendez-vous des lettres. 104.
(2012). Literacy artifacts and the semiotic landscape of a spanish secondary school..
Reading Research QuarterlyReading Research Quarterly. 47, 61-88.
(2012). Literacy, media and multimodality : A critical response..
LiteracyLiteracy. 47, 95-102.
(2012). Caractériser les pratiques informationnelles des jeunes : Les problèmes laissés ouverts par les deux conceptions « natifs » et « naïfs » numériques.
(Communication Rencontres Savoirs CDI, Nouveaux supports, nouveaux espaces, nouvelles médiations). (309.83 Ko)
(2011). Emerging technologies, ubiquitous learning, and educational transformation.
(Kloos, C. Delgado, Gillet D., Garcia R. M. Crespo, Wild F., & Wolpers M., Ed.).Towards ubiquitous learning. 6964, 1-8.
(2011). L'activité informationnelle juvénile.
(492.19 Ko)
(2011). Les « C » en tant que citoyens.
(, Ed.).1, 1-13.
(2011). Rapport sur la participation aux activités artistiques et de lecture des enfants en dehors de l'école en 2008.
Regards statistiques sur les arts. 10,
(2011). Seeking the green basilisk lizard : Acquiring digital literacy practices in the home.
Journal of Early Childhood Literacy. 12(1), 24-45.
(2011).
(2011). Film as identity exploration : A multimodal analysis of youth produced films.
Teachers College RecordTeachers College Record. 112, 2352-2378.
(2010). Hanging out, messing around and geeking out : kid living and learning with new media.
(Ito, M., Ed.).The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation Series on Digital Media and Learning.
(2010). L'incidence du numérique sur les pratiques culturelles des jeunes québécois.
IVèmes journées internationales des observatoires de la culture.
(2010).