2016 |
A. anonyme |
Kids & Family Reading Report |
✔ |
2016 |
L. Faure-Dumazer |
Lire grâce à des lecteurs mp3 |
|
2016 |
V. Depallens |
Le BookTubing : une occasion différente de faire de la performance orale ? Et oui, en dépit de la littérature ! |
✔ |
2016 |
V. Depallens |
Le BookTubing1 : une occasion différente de faire de la performance orale ? Et oui, en dépit de la littérature ! Vanessa |
|
2016 |
A. anonyme |
Les usages du livre numérique |
|
2016 |
T. Keane; W.F. Keane; A.S. Blicblau |
Beyond traditional literacy: Learning and transformative practices using ICT |
|
2016 |
|
Lecture sur écran |
|
2016 |
M. Razanadrakoto |
Représentations et pratiques plurielles de lecture de la presse française en ligne par des étudiants allophones |
|
2016 |
A. anonyme |
La lecture sur écran |
✔ |
2015 |
A. anonyme |
Répertoire des plates-formes e-learning Open Source - 2015 |
✔ |
2015 |
M. Manderino |
Reading and Understanding in the Digital Age - A look at the critical need for close reading of digital and multimodal texts |
✔ |
2015 |
V. Bestel |
LA BANDE DESSINÉE NUMÉRIQUE UN GENRE À PART ENTIÈRE ? |
|
2015 |
M. Lebrun |
Lire des textes littéraires à l'ère des humanités numériques |
✔ |
2015 |
M.M. Da Silva; A.R.A.Ú.J.O. SILVIA |
http://cehum.ilch.uminho.pt/myriades/static/volumes/2-5.pdf |
✔ |
2015 |
M. Mottet; J.C. Gagné |
Faire une recherche informationnelle ça s’apprend |
✔ |
2015 |
C. Vandendorpe |
CRL1: Lire dans un monde numérique / chapitre 1 et billet 1 |
|
2015 |
L. Wiart |
Kom.post : la lecture numérique en débat Entretien avec Camille Louis |
|
2015 |
C. D.; L. Walker; T.D. Green |
The Use of eReaders in the Classroom and at Home to Help Third-grade Students Improve their Reading and English/ Language Arts Standardized Test Scores |
|
2015 |
M.M. Da Silva |
La subjectivité du lecteur-scripteur et l’écriture collaborative multimodale avec la plateforme story@: une étude de cas |
|
2015 |
M. Lebrun |
LIRE DES TEXTES LITTERAIRES A L’ERE DES HUMANITES NUMERIQUES |
|
2015 |
F. Bros |
DEVENIR E-LETTRÉ : QUELS LEVIERS ET VOIES D’ACCÈS À L’ÉCRIT À L’HEURE DE LA LITTÉRATIE NUMÉRIQUE ? |
✔ |
2015 |
D.J. Leu; E. Forzani; C. Rhoads; C. Maykel; C. Kennedy; N. Timbrell |
The New Literacies of Online Research and Comprehension: Rethinking the Reading Achievement Gap |
|
2015 |
N. Baron |
Words Onscreen: The Fate of Reading in a Digital World. |
|
2015 |
C.D. Union; L.Walker Union |
The use of ereaders in the classroom and at home to help third-grade students improve their reading and english/language arts standardized tests scores |
✔ |
2015 |
T. Baccino; D. -Zerbib |
La lecture numérique |
|
2015 |
A. Laborderie |
Le livre numerique enrichi : enjeux et pratiques de remediatisation |
|
2015 |
A. anonyme |
The Canadian Book Buyer 2015 |
|
2015 |
S. Ahr |
Enseigner la littérature aujourd’hui : «disputes » françaises |
, |
2015 |
J. VALLUY |
La face cachée des humanités numériques |
✔ |
2015 |
E.J. Lee; Y.Weon Kim |
Effects of infographics on news elaboration, acquisition, and evaluation : Prior knowledge and issue involvement as moderators |
|
2015 |
M. Manderino |
THE ENGAGING CLASSROOM |
|
2015 |
J.F. Tétu |
Alexandra SAEMMER, Rhétorique du texte numérique : figures de la lecture, anticipations de pratiques |
|
2014 |
E. Gobbé-Mévellec |
De l'album jeunesse aux appli-livres : nouveaux dispositifs de lecture |
|
2014 |
S.P. Hammond |
Enhanced eBooks and multimodal publishing: Spitting games and making claims with multimodal data |
|
2014 |
G. Chen; W. Cheng; T.W. Chang; X. Zheng; R. Huang |
A comparison of reading comprehension across paper, computer screens, and tablets: Does tablet familiarity matter? |
|
2014 |
D. Johnson |
Reading, Writing, and Literacy 2.0 Teaching with Online Texts, Tools, and Resources, K-8 |
|
2014 |
A. Poulin |
La lecture chez les jeunes a-t-elle un avenir ? |
|
2014 |
I. Breahna |
Blog: nouvelles pratiques d’écriture et de lecture à l’ère numérique |
|
2014 |
P. Barbagelata; A. Inaudi; M. Pelissier |
Le numérique vecteur d’un renouveau des pratiques de lecture : leurre ou opportunité ? |
✔ |
2014 |
F. Paquienséguy; S. Bosser |
Introduction : Le livre numérique en questions |
|
2014 |
I. Willemsee; G. Waller; S. Genner; S. Oppliger; A. Huber; D. Suss |
JAMES- Jeunes, activités, médias - enquête Suisse |
✔ |
2014 |
M. Gonçalves |
Similitudes et différences textuelles dans les genres numériques : blog et site web |
|
2014 |
P. Barbagelata; A. Inaudi; M. Pelissier |
Le numérique vecteur d’un renouveau des pratiques de lecture : leurre ou opportunité ? |
|
2014 |
H. Dillaerts; B. Epron |
La place du livre numérique dans les bibliothèques publiques françaises : État des lieux et prospective |
|
2014 |
J.A. Hyman; M.T. Moser; L.N. Segala |
Electronic reading and digital library technologies: understanding learner expectation and usage intent for mobile learning |
|
2014 |
G. Dimier |
Proposition de progression modulaire pour l’EMI |
✔ |
2014 |
G. Kress |
Reading, learning, and ‘texts’ in their interaction with the digital media |
|
2014 |
K. Bromley |
Picture a World without Pens, Pencils, and Paper: The Unanticipated Future of Reading and Writing |
|
2014 |
T. Karsenti; G. Dumouchel; V. Komis |
Les compétences informationnelles des étudiants à l’heure du Web 2.0 : proposition d’un modèle pour baliser les formations |
✔ |
2014 |
V. Chabault |
Le livre numerique, planche de salut pour la lecture ? Premiers elements d'enquête aupres des etudiants |
|
2014 |
F. Gaiotti |
LES NOUVEAUX LIVRES-OBJETS |
|
2014 |
M. Mottet; J.C. Gagné |
Savoir faire une recherche d’information: une compétence clé en lecture et en écriture |
✔ |
2014 |
P. Bootz |
Littérature numérique : un éphémère vrai-ment ? |
|
2014 |
D.Carver Sekeres; J. Coiro; J. Castek; L.A. Guzniczak |
Wondering + online inquiry = learning |
✔ |
2014 |
C. Bélisle |
Penser la lecture dans un monde numérique |
|
2014 |
J.Munoz Ruiz |
Sensibilites de lecture, le livresque et le numerique |
|
2014 |
G. Chen; W. Cheng; T.W. Chang; X. Zheng; R. Huang |
A comparison of reading comprehension across paper, computer screens, and tablets: Does tablet familiarity matter? |
✔ |
2014 |
M.Schira Hagerman |
At the center of it all : scaffolding Advanced information Literacies for K-12 Students in School Libraries |
✔ |
2014 |
S. Špiranec |
Information literacy in Web 2.0 environments: emerging dimensions of research |
✔ |
2014 |
I. Willemse; G. Waller; D. Süss |
J A M E S Jeunes | activités | médias – enquête Suisse |
|
2014 |
M. Miguet |
Livres numériques : stratégies des lecteurs dans leurs pratiques |
|
2013 |
M. Mottet; É. Morin; J.C. Gagné |
Faire une recherche d’information : des habiletés essentielles à développer |
✔ |
2013 |
A. Giffard |
Lecture numérique et logique de l'attention |
✔ |
2013 |
D. Tuchais |
Lecture-écriture numérique et documentation |
|
2013 |
P.Y. HUREL |
Les récits numériques : de nouvelles formes narratives ? |
|
2013 |
G. Dimier |
« Didactiser » la notion de Média : contextes |
✔ |
2013 |
M. BOUMAL |
Les compétences en éducation aux médias - un enjeu éducatif majeur |
✔ |
2013 |
A. Duncan; J. Varcoe |
Compétences informationnelles des étudiantes et étudiants : Mesure de l’efficacité des initiatives en culture informationnelle au palier postsecondaire |
✔ |
2013 |
J.F. Rouet |
Les spécificités de la lecture numérique |
✔ |
2013 |
J. Kuznekoff; S. Titsworth |
The Impact of Mobile Phone Usage on Student Learning |
|
2013 |
S. Wang |
Reading and Grammar Learning Through Mobile Phones |
|
2013 |
A.W. Davis |
WEB 2.0 Tool & Resource Guide 2013 |
✔ |
2013 |
D. Tuchais |
Lecture numérique et documentation |
✔ |
2013 |
A. anonyme |
Cadre d'évaluation et d'nalyse du cycle PISA 2012. compétences en mathématiques, en compréhension de l'écrit, en sciences, en résolution de problèmes et en matières financières |
✔ |
2013 |
D.J. Leu; L. Zawilinski; J. Castek; M. Banerjee; B.C. Housand; Y. Liu; M. O’Neil |
What is new about the new literacies of online reading comprehension |
|
2013 |
E.S. Quellmalz |
Technology to Support Next-Generation Classroom Formative Assessment for Learning |
✔ |
2013 |
D.J. Leu; C.K. Kinzer; J. Coiro; J. Castek; L.A. Henry |
New Literacies : A Dual-Level Theory of the Changing Nature of Literacy, Instruction, and Assessment |
✔ |
2013 |
C. Solym |
L'adoption du livre numérique, au Canada, chez les parents et les enfants |
✔ |
2013 |
H. Fischer |
Lire et écrire à l’ère du numérique |
|
2013 |
M. Ronimus; J. Kujala; A. Tolvanen; H. Lyytinen |
Children’s engagement during digital game-based learning of reading: The effects of time, rewards, and challenge |
|
2013 |
A. Goodwyn |
Machines to Think With? E-books, Kindles and English Teachers, the Much Prophesied Death of the Book Revisited |
|
2013 |
C. Solym |
L'adoption du livre numérique au Canada, chez les parents et les enfants |
|
2013 |
C. Muller |
En lecture, aperçu n°3 : lire-connectée |
|
2013 |
A. Goodwyn |
Machines to think with? E-books, kindles and english teachers, the much prophesied death of the book revisited |
|
2013 |
M. Peters; K. Chrétien-Guillemette; M.P. Astell; P. Goyette |
Le portfolio numérique de lecture comme outil pour discuter sur les livres |
|
2013 |
S. Octobre |
LA LECTURE À L'ÈRE NUMÉRIQUE |
|
2013 |
H. Shibata; K. Takano; K. Omura |
Impact of the Use of a Touch-based Digital Reading Device in Immersive Reading |
|
2013 |
P. Jubien |
Shape shifting smartphones: Riding the waves in post-‐secondary education |
✔ |
2013 |
J. Coiro; M.Schira Hagerman |
Digging Deeper : Online Reading Comprehension and Collaborative Inquiry. Providence |
✔ |
2013 |
A. Garcia; R. Seglem; J. Share |
Transforming Teaching and Learning Through Critical Media Literacy Pedagogy |
✔ |
2013 |
B. Manzerolle |
DE LA CRAIE AUX TIC |
✔ |
2013 |
D. Boullier; M. Crepel |
Pratiques de lecture et d'achat de livres numeriques |
✔ |
2013 |
M. Lebrun; N. Lacelle |
L’ère numérique : un défi pour la didactique du FLE |
|
2013 |
S. Connors |
Weaving multimodal meaning in a graphic novel reading group |
|
2013 |
A. Simpson; M. Walsh; J. Rowsell |
The digital reading path: researching modes and multidirectionality with iPads |
|
2013 |
C.A.B.O.T. Auriane |
Les pratiques de lecture et le numérique : l'intégration de la lecture numérique dans le quotidien. |
|
2013 |
C. Ollivier |
Vers une approche interactionnelle en didactique des langues et web 2.0 |
✔ |
2013 |
V. Chabault |
Le livre numérique, planche de salut pour la lecture ? |
✔ |
2013 |
S.A.R.A.J. MARGOLIN; C.A.S.E.Y. DRISCOLL; M.I.C.H.A.E.L.J. TOLAND; J.E.N.N.I.F.E.R. LITTLE-KEGLER |
E-readers, Computer Screens, or Paper: Does Reading Comprehension Change Across Media Platforms? |
|
2013 |
G. Dimier |
Appréhender la lecture numérique (2) : la navigation hypertextuelle |
✔ |
2013 |
S.P. Hammond |
Enhanced eBooks and multimodal publishing: spitting games and making claims with multimodal data |
|
2013 |
L. Faure-Dumazer |
Lire grâce à des lecteurs mp3 |
✔ |
2012 |
J.F. Rouet |
Ce que l’usage d’Internet nous apprend sur la lecture et son apprentissage |
✔ |
2012 |
E. Fraisse |
LECTURE, LITTÉRATURE, APPRENTISSAGES : LES EFFETS DE LA NUMÉRISATION |
|
2012 |
M.Marquilló Larruy |
Littératie et multimodalité ici & là-bas… En réponse à Diane Dagenais |
|
2012 |
S. Bouchardon; A. Saemmer |
La littérature numérique. Annexe au Guide TICE pour le professeur de français |
✔ |
2012 |
M.C. Penloup |
Littératies numériques : quels enjeux pour la didactique de l’écriture-lecture ? |
|
2012 |
S. Ahr; M. Butlen |
Savoir lire/aimer lire : un couple en évolution ou en voie de séparation ? |
|
2012 |
C. Vandendorpe; M. Lebrun; N. Lacelle; J.F. Boutin |
Nouveaux horizons de lecture et implications pour l’école |
|
2012 |
L.A. Henry; J. Castek; I. O'Byrne; L. Zawilinski |
Using peer collaboration to support online reading, writing, and communication: An empowerment model for struggling readers |
|
2012 |
A. Serres |
Un exemple de translittératie : l'évaluation de l'information sur internet |
✔ |
2012 |
K. Bromley |
Using smartphones to supplement classroom reading |
|
2012 |
P.A. Alexander |
Reading Into the Future: Competence for the 21st Century |
|
2012 |
H. Bourdeloie |
L'appropriation des dispositifs d'écriture numérique : translittératie et capitaux culturel et social |
✔ |
2012 |
S. Barzilai; A. Zohar |
Epistemic thinking in action : Evaluating and integrating online sources. |
✔ |
2012 |
E. Fraisse |
Lecture, littérature, apprentissages: les effets de la numérisation |
✔ |
2012 |
J. Coiro |
Understanding Dispositions Toward Reading on the Internet |
|
2012 |
F. Benhamou |
LE LIVRE ET SON DOUBLE Réflexions sur le livre numérique |
✔ |
2012 |
S. Bouchardon |
Digital Literature in France |
✔ |
2012 |
A.Y. Liu |
Translitteraties : le big bang de la lecture en ligne |
|
2012 |
D. Boisvert; M.È. Gonthier; J.Y. Lévesque |
Les dispositifs mobiles de lecture/écriture et les compétences informationnelles en contexte universitaire |
|
2012 |
L.C. Larson |
It’s Time to Turn the Digital Page PRESERVICE TEACHERS EXPLORE E -BOOK READING |
|
2012 |
K. Ciampa |
Reading in the Digital Age: Using Electronic Books as a Teaching Tool for Beginning Readers |
|
2012 |
S. Ahr; M. Butlen; M.L. Élalouf |
Lectures sur écran, lectures sur papier. Discours et représentations des élèves de 15 ans |
|
2012 |
A. Serres |
Évaluation de l’information et veille : quelles articulations, quelles didactiques? |
✔ |
2012 |
A. Serres |
Un exemple de translittératie : l'évaluation de l'information sur internet |
|
2012 |
J. Larochelle |
L'apprentissage de la littérature au collégial assisté par une technologie de réseau: un potentiel de métacognition, de créativité et d’approfondissement dans une communauté de lecture en émergence. |
✔ |
2012 |
|
PÉDAGOGIE + NUMÉRIQUE = APPRENTISSAGES 2.0 |
|
2012 |
M. Choudhury; J. Share |
Critical Media Literacy: A Pedagogy for New Literacies and Urban Youth |
✔ |
2012 |
A. Mangen; B.R. Walgermo; K. Brønnick |
Reading linear texts on paper versus computer screen: Effects on reading comprehension |
|
2012 |
D.J. Leu; H. Everett-Cacopardo; L. Zawilinski; G. McVerry; I. O'Byrne |
New Literacies of Online Reading Comprehension |
|
2012 |
M.A. Paveau |
Genre de discours et technologie discursive. Tweet, twittecriture et twitterature |
|
2012 |
K. Wissman; S. Costello; D. Hamilton |
You're Like Yourself : Multimodal Literacies in a Reading Support Class |
|
2012 |
C. Becchetti-Bizot |
La question du numérique. Enjeux, défis et perspectives pour l'enseignement des lettres ? |
|
2012 |
A. Serres |
Dans le labyrinthe : évaluer l’information sur Internet |
✔ |
2012 |
M. MOLNAR |
Lecture numérique, entre faire et dire, la complexité du geste intuitif |
|
2012 |
J. Gil-Flores; J.J. Torres-Gordillo; V.H. Perera-Rodríguez |
The role of online reader experience in explaining students’ performance in digital reading |
|
2012 |
A. Thoermer; L. Williams |
USING DIGITAL TEXTS TO PROMOTE FLUENT READING |
|
2012 |
P. Moinard |
Un forum dédié aux échanges autour de textes de fiction, une expérience littéraire extrascolaire ? |
|
2012 |
A. Compagnon |
LIRE NUMÉRIQUE |
|
2012 |
M.A. Paveau |
Ah. Un « vrai » livre numérique ? |
|
2012 |
F. Granier |
LIRE ET ÉCRIRE À L'HEURE DU NUMÉRIQUE |
|
2012 |
J. C.-Larochelle |
L’apprentissage de la littérature au collégial assisté par une technologie de réseau : un potentiel de métacognition, de créativité et d’approfondissement dans une communauté de lecture en émergence |
|
2012 |
H. Lécaudé |
L’identité numérique, quels enjeux pour l’enseignant documentaliste ? |
✔ |
2012 |
S. Ahr; M. Butlen; M.L. ELALOUF |
LECTURES SUR ÉCRAN, LECTURES SUR PAPIER |
|
2012 |
E. Remond; L. Perret-Truchot; O. Rampnoux; P. Truchot |
REGARD FASCINÉ, OEIL OUVERT - Approche comparative des versions numérique et papier d'un album de littérature jeunesse pour le cycle 3 |
|
2012 |
H. Bourdeloie |
L’appropriation des dispositifs d’écriture numérique : translittératie et capitaux culturel et social |
✔ |
2012 |
S. Ahr; M. Butlen; M.L. ELALOUF |
Lecture sur écran, lecture sur papier: Discours et représentations des élèves de 15 ans |
✔ |
2012 |
M.L. ELALOUF |
Lecture sur écran et écriture. Enquête chez les élèves de 15 ans |
|
2012 |
A.L.A.N. LIU |
Where is cultural criticism in the digital humanities ? |
✔ |
2012 |
F. Villemonteix; M. Khaneboubi |
Utilisation de tablettes numériques (iPad) dans les établissements primaires et secondaires de l’académie de Créteil |
|
2012 |
C. Miller; J. Bartlett |
Digital fluency : towards young people’s critical use of the Internet |
✔ |
2012 |
J.F. Rouet |
CE QUE L'USAGE D'INTERNET NOUS APPREND SUR LA LECTURE ET SON APPRENTISSAGE |
|
2012 |
J. Coiro |
The New Literacies of Online Reading Comprehension : Future Directions |
✔ |
2012 |
J. Crinon |
ENSEIGNER LE NUMÉRIQUE, ENSEIGNER AVEC LE NUMÉRIQUE |
|
2012 |
M. Lebrun |
Développer des compétences multimodales en préparant une exposition virtuelle en français |
|
2012 |
K. Wissman; S. Costello; D. Hamilton |
‘You're Like Yourself': Multimodal Literacies in a Reading Support Class |
|
2012 |
K. Ciampa |
Electronic Storybooks: A Constructivist Approach to Improving Reading Motivation in Grade 1 Students |
✔ |
2012 |
A. anonyme |
Lecture numérique |
✔ |
2011 |
A. Liu |
Close, Distant, and Unexpected Reading: New Forms of Literary Reading in the Digital Age |
|
2011 |
J. Coiro |
Predicting Reading Comprehension on the Internet: Contributions of Offline Reading Skills, Online Reading Skills, and Prior Knowledge |
|
2011 |
T. Baccino |
Lire sur internet, est-ce toujours lire ? |
✔ |
2011 |
B. Dalton |
Engaging children in close reading. Mulimodal commentaries and illustration remix |
|
2011 |
E. Chan; L. Unsworth |
Image–language interaction in online reading environments: challenges for students’ reading comprehensio |
|
2011 |
J.Y. Lai; C.Y. Chang |
User attitudes toward dedicated e-book readers for reading: The effects of convenience, compatibility and media richness |
|
2011 |
B. Cull |
Reading revolutions: Online digital text and implications for reading in academe |
|
2011 |
A. Saemmer |
Penser la (dé-)cohérence : le rôle de l’hypertexte dans la formation à la culture informationnelle |
✔ |
2011 |
A. Thayer; C.P. Lee; L.H. Hwang; H. Sales; P. Sen; N. Dalal |
The Imposition and Superimposition of Digital Reading Technology: The Academic Potential of E-readers |
|
2011 |
S. Dei |
Type de discours et strategies de lecture sur ecran d'ordinateur, livre electronique et support papier. Situation de lecture en Francais langue etrangere : le cas des italophones apprenant le francais |
|
2011 |
C.A.T.H.E.R.I.N.E. MULLER |
Pratiques de lecture et nouveaux supports numériques : des évolutions convergentes ? |
|
2011 |
A. Lamb |
Reading Redefined for a Transmedia Universe |
|
2011 |
R.R. Puentedura |
Metaphors, Models, and Flows: Elements for a Cartography of Technology In Learning |
✔ |
2011 |
J. Abbas; C. Norris; E. Soloway |
Analyzing Middle School Students’ Use of the ARTEMIS Digital Library |
✔ |
2011 |
C. Vandendorpe |
Quelques questions clés que pose la lecture sur écran |
|
2011 |
J. Coiro |
Predicting reading comprehension on the Internet: Contributions of offline reading skills, online reading skills, and prior knowledge |
|
2011 |
A. Mkadmi; M. Ben Romdhane; S. Hachicha |
Lecture numérique : impact du genre et de la discipline scientique sur l'usage du web 2 .0 |
|
2011 |
M.A. Berg |
On the Cusp of Cyberspace: Adolescents’ Online Text Use in Conversation |
|
2011 |
R.R. Puentedura |
Metaphors, Models, and Flows: Elements for a Cartography of Technology In Learning |
|
2011 |
B. Dalton; P. Proctor; P. Uccelli; E. Mo; C.E. Snow |
Designing for diversity : The role of reading strategies in interactive vocabulary in a digital reading environment for fifth-grade monolingual English and bilingual students |
✔ |
2011 |
R.R. Puentedura |
SAMR and TPCK: A Workshop |
✔ |
2011 |
S. Bouchardon |
Teaching Digital Writing through Digital Literature - Case Studies in Schools, Universities and Digital Public Spaces |
✔ |
2011 |
A. Abrizah; A.N. Zainab |
Digital libraries in the classroom: Secondary school teachers’ conception |
✔ |
2011 |
B.Regueiro Salgado |
Une poésie pour tous les langages artistiques : poéticité et lecture numériques |
|
2011 |
N. Boubée; A. Tricot |
L'activité informationnelle juvénile |
✔ |
2011 |
S.O.P.H.I.E. ODENA; J.É.R.Ô.M.E. QUARTANA |
TIC et rapport à la lecture. Étude de la réception d'une bibliothèque interactive auprès d'un public d'enfant |
✔ |
2011 |
M. Doueihi |
Pour un humanisme numérique |
|
2011 |
A. Giffard |
Critique de la lecture numérique : The shallows de Nicholas Carr |
|
2011 |
C. Bélisle |
DU PAPIER À L’ÉCRAN : LIRE SE TRANSFORME |
|
2011 |
S. Bouchardon |
Teaching digital writing through digital literature Case studies in schools, universities and Digital Public Spaces |
|
2011 |
T. Koltay |
The media and the literacies : media literacy, information literacy, digital literacy |
|
2011 |
D. Christine |
Les adolescents et la lecture, quinze ans après |
✔ |
2011 |
A. Abrizah; A.N. Zainab |
Digital libraries in the classroom: Secondary school teachers’ conception |
|
2011 |
C. Davidson |
Seeking the green basilisk lizard : Acquiring digital literacy practices in the home |
|
2011 |
N. Boubée |
Caractériser les pratiques informationnelles des jeunes : Les problèmes laissés ouverts par les deux conceptions « natifs » et « naïfs » numériques |
✔ |
2011 |
B.A.S.T.I.E.N. LOUESSARD |
Pratiques professionnelles de lecture sur liseuses et tablettes électroniques |
✔ |
2011 |
C.´ecile Pierre |
Premieres lectures... numeriques |
|
2011 |
A. TENAGUILLO Y CORTÁZAR |
ECRITURE & LECTURE NUMERIQUES QUELLES PRATIQUES ? POUR QUELLES PEDAGOGIES ? |
|
2011 |
S.O.P.H.I.E. ODENA; J.É.R.Ô.M.E. QUARTANA |
TIC et rapport à la lecture : Étude de la réception d’une bibliothèque interactive auprès d’un public d’enfants |
|
2011 |
O. Vanhée |
La lecture de mangas par les adolescents : usages collectifs et appropriations individuelles |
|
2011 |
S.AnneSophi Girard |
Processus de transposition : du papier au numérique, Le cas du test de compétences de lecture |
|
2011 |
C. Detrez; F. Renard |
« Avoir bon genre ? » : les lectures à l’adolescence |
✔ |
2011 |
A. Cortazar |
Ecriture et lecture numériques : quelles pratiques ? pour quelles pédagogies ? |
✔ |
2011 |
P. Fastrez |
Les compétences du lecteur numérique |
|
2011 |
J. Bowers-Campbell |
Take it out of class. Exploring virtual literature circles |
✔ |
2011 |
É. NOËL |
Ressources électronique pour les étudiants, la recherche et l'enseignement |
✔ |
2011 |
I. Huvila |
The complete information literacy ? Unforgetting creation and organisation of information |
|
2011 |
R. Henderson |
Classroom pedagogies, digital literacies and the home-school digital divide |
|
2011 |
J. Bowers-Campbell |
Take It Out of Class: Exploring Virtual Literature Circles |
|
2010 |
Š. Sonja; M.Banek Zorica |
Information literacy 2.0: hype or discourse refinement |
✔ |
2010 |
M.A. Brouillard |
Lecture à l'écran : défis du lecteur branché |
|
2010 |
L.C. Larson |
Digital Readers: The Next Chapter in E-Book Reading and Response |
|
2010 |
B. Schmutz |
Les publics du livre numérique |
|
2010 |
M. Amri; N.Nayra Vacaflor |
TÉLÉPHONE MOBILE ET EXPRESSION IDENTITAIRE : RÉFLEXIONS SUR L'EXPOSITION TECHNOLOGIQUE DE SOI PARMI LES JEUNES |
|
2010 |
M. Labrecque |
Culture en déplacement |
✔ |
2010 |
J.F. Barbier-Bouvet |
LA PRESSE MAGAZINE : MANIÈRES D'ÉCRIRE, MANIÈRES DE LIRE |
|
2010 |
A. Saemmer |
LIRE LA LITTÉRATURE NUMÉRIQUE À L'UNIVERSITÉ : DEUX SITUATIONS PÉDAGOGIQUES |
|
2010 |
A. Saemmer; N. Tréhondart |
Les figures du livre numérique « augmenté » au prisme d’une rhétorique de la réception |
|
2010 |
M. Amri; N. Vacaflor |
Téléphone mobile et expression identitaire: réflexions sur l'erxposition technologique de soi chez les jeunes |
✔ |
2010 |
L. Vasudevan; K. Schultz; J. Bateman |
Rethinking Composing in a Digital Age: Authoring Literate Identities Through Multimodal Storytelling |
|
2010 |
J. Keene; J. Colvin; J. Sissons |
Mapping Student Information Literacy Activity against Bloom’s Taxonomy of Cognitive Skills |
✔ |
2010 |
A. anonyme |
Guide pédagogique visant à favoriser le développement des compétences informationnelles des étudiants |
✔ |
2010 |
T. Hillesund |
Digital reading spaces: How expert readers handle books, the Web and electronic paper |
✔ |
2010 |
S. Špiranec |
SPECULATIONS IN DOCUMENTATION - Information Literacy 2.0: hype or discourse refinement? |
|
2010 |
A. Saemmer |
Lire la littérature numérique à l'université : deux situations pédagogiques |
✔ |
2010 |
H.Y. Hsu; S. Wang |
The Impact of Using Blogs on College Students' Reading Comprehension and Learning Motivation |
|
2010 |
C. PELTIER; D. PERAYA |
De la page à l'écran |
|
2010 |
N.S. Chen; D.ChiaEn Teng; C.H. Lee |
Augmenting Paper-based Reading Activities with Mobile Technology to Enhance Reading Comprehension |
|
2010 |
A. Chante |
La culture de l’information, un domaine de débats conceptuels |
✔ |
2009 |
F. Benhamou |
LE LIVRE NUMÉRIQUE. NI TOUT À FAIT LE MÊME, NI TOUT À FAIT UN AUTRE... |
✔ |
2009 |
B.R. Robin |
Digital Storytelling: A Powerful Technology Tool for the 21st Century Classroom |
|
2009 |
N. Selwyn |
The digital native : myth and reality |
|
2009 |
L. Allard |
Remix Culture : l’âge des cultures expressives et des publics remixeurs ? |
✔ |
2009 |
L.A.U.R.E. TABARY-BOLKA |
Culture adolescente vs culture informationnelle. L’adolescent acteur de la circulation de l’information sur Internet |
✔ |
2009 |
B. Gervais |
Arts et littératures hypermédiatiques: éléments pour une valorisation de la culture de l'écran |
✔ |
2009 |
M.G. De Jorge; A. Sanz |
What (cyber)reading for the (cyber)classroom? |
✔ |
2009 |
O.S. López |
The Digital Learning Classroom: Improving English Language Learners’ academic success in mathematics and reading using interactive whiteboard technology |
|
2009 |
L. Tan; L. Guo |
From Print to Critical Multimedia Literacy: One Teacher’s Foray Into New Literacies Practices |
|
2009 |
J. Rowsell; A. Burke |
Reading by Design: Two Case Studies of Digital Reading Practices |
|
2009 |
C. Bertagna |
Faire dialoguer culture moderne ou contemporaine et culture patrimoniale: exemples et démarches |
✔ |
2009 |
L.C. Larson |
E-reading and e-responding: New tools for the next generation of readers |
|
2009 |
K. Michel |
La notion de genre(s) : un outil transférable pour l’évaluation des documents numériques |
|
2009 |
C. Davidson |
Young children’s engagement with digital texts and literacies in the home: Pressing matters for the teaching of English in the early years of schooling |
|
2009 |
S. Thomson; L. De Bortoli |
Preparing Australian students for the digital world : results from the PISA 2009 Digital Reading Literacy Assessment |
|
2009 |
A. anonyme |
Résultats du PISA 2009 : Élèves en ligne, Technologies numériques et performance |
|
2009 |
B. Gervais |
Arts et littératures hypermédiatiques : éléments pour une valorisation de la culture de l’écran |
✔ |
2009 |
M.Goicoechea de Jorge; A. Sanz |
What (cyber)reading for the (cyber)classroom? |
|
2008 |
C. Vandendorpe |
Reading on Screen: The New Media Sphere |
✔ |
2008 |
E.N. Skinner; M.C. Hagood |
DEVELOPING LITERATE IDENTITIES WITH ENGLISH LANGUAGE LEARNERS THROUGH DIGITAL STORYTELLING |
|
2008 |
M. Knobel; C. Lankshear |
Remix: The art and craft of endless hybridization |
✔ |
2008 |
É. Candel |
Pratiques des sites, usages des réseaux Le social bookmarking, héritages culturels, appropriations médiatiques |
|
2008 |
J. Saada |
Lecture, littératie et Internet |
|
2008 |
A. Walraven; S. Brand-Gruwel; H.P.A. Boshuizen |
Information-problem solving : A review of problems students encounter and instructional solutions |
|
2008 |
D.J. Leu; L.A. Henry; J. Castek; D.K. Hartman; L.A. Henry; D. Reinking |
Research on instruction and assessment of the new literacies of online reading comprehension |
✔ |
2008 |
L. Limam; S. Hachicha; B. Bsir; M. Ben Romdhane; A. Mkadmi |
Les pratiques de la lecture numerique : cas des enseignants chercheurs tunisiens |
✔ |
2008 |
A. Mangen |
Hypertext fiction reading: haptics and immersion |
|
2008 |
A. Saemmer |
Le texte résiste-t-il à l’hypermédia ? |
|
2008 |
C. D’Halluin; D. Delache |
Entre pratiques pedagogiques et pratiques d'apprentissage, eets induits d'un changement d'interface numerique |
✔ |
2008 |
J. Dowell; Y. Shmueli |
Blending speech output and visual text in the multimodal interface |
|
2008 |
L. Nowak |
Digital reading theory and its relationship to academic reading practices |
|
2008 |
N. Buzzetto-More; R. Sweat-Guy; M. Elobaid |
Reading in A Digital Age: e-Books Are Students Ready For This Learning Object |
|
2008 |
D. Bawden |
Origins and Concepts of Digital Literacy |
✔ |
2008 |
|
Melbourne Declaration on Educational Goals for Young Australians |
✔ |
2008 |
J. Dinet; A. Tricot |
Recherche d’information dans les documents électroniques |
|
2008 |
M.J. Metzger; M.J. Metzger |
Credibility and trust of information in online environments : The use of cognitive heuristics |
|
2008 |
É. Candel |
Pratiques des sites, usages des réseaux. Le social bookmarking, héritages culturels, appropriations médiatiques |
✔ |
2008 |
E.Gebers Freitas |
Environnement Numérique de Lecture : Instrumentation de l’activité de lecture savante sur support numérique |
|
2008 |
D. Barone; T.E. Wright |
Literacy Instruction With Digital and Media Technologies |
|
2008 |
A. Burke; J. Rowsell |
Screen Pedagogy: Challenging Perceptions of Digital Reading Practice |
|
2008 |
M. Doueihi |
Le livre à l’heure du numérique : objet fétiche, objet de résistance |
|
2008 |
K. Zickuhr |
E-Reading Rises as Device Ownership Jumps |
✔ |
2008 |
M. Ben Romdhane; A. Mkadmi; S. Hachicha |
Nouveaux modes de lecture-écriture des enseignants-chercheurs tunisiens dans l'environnement numérique |
✔ |
2008 |
J. Moran; R.E. Ferdig; D. Pearson; J. Wardrop; R.L. Blomeyer |
Technology and Reading Performance in the Middle-School Grades: A Meta-Analysis with Recommendations for Policy and Practice1 |
|
2008 |
C. Fluckiger |
L’école à l’épreuve de la culture numérique des élèves |
|
2008 |
|
LE TEXTE ET LA TECHNIQUE. LA LECTURE À L'HEURE DES NOUVEAUX MÉDIAS |
|
2008 |
B. Gervais |
Is There a Text on This Screen? Reading in an Era of Hypertextuality |
✔ |
2008 |
B. Fabos |
The Price of Information Critical Literacy, Education, and Today’s Internet |
✔ |
2008 |
J. Moran; R.E. Ferdig; D. Pearson; J. Wardrop; R.L. Blomeyer |
Technology and reading performance in the middle-school grades: A meta-analysis with recommendations for policy and practice |
✔ |
2008 |
L.C. Larson |
Electronic Reading Workshop: Beyond Books With New Literacies and Instructional Technologies |
|
2008 |
A. Burke; J. Rowsell |
Screen Pedagogy: Challenging Perceptions of Digital Reading Practice |
|
2008 |
M.O.T.O.K.O. RICH |
Literacy Debate: Online, R U Really Reading? |
|
2007 |
F. Mourlhon-Dallies |
Regards sur linternet, dans ses dimensions langagières. Penser les continuités et discontinuités |
|
2007 |
D. Bilal; I. Bachir |
Children's interaction with cross-cultural and multilingual digital libraries: I. Understanding interface design representations |
|
2007 |
M. BERTRAND; F. CARION |
Image, cognition et éducation au développement |
✔ |
2007 |
J. Clément |
La cyberlittérature entre jeu littéraire et jeu vidéo |
✔ |
2007 |
|
Exploring New Literacies Pedagogy and Online Reading Comprehension Among Middle School Students and Teachers: Issues of Social Equity or Social Exclusion? |
|
2007 |
D.J. Leu; L. Zawilinski |
The New Literacies of Online Reading Comprehension |
|
2007 |
B. Chapelain |
L'intelligence collective dans les blogs d'écrivains |
✔ |
2007 |
N. Boubée |
L’image dans l’activité de recherche d’information des élèves du secondaire : ce qu’ils font et ce qu’ils en disent |
✔ |
2007 |
C. Vandendorpe |
Le livre et la lecture dans l’univers numérique |
|
2007 |
S. Quatrebarbes |
Vous lisez? Et (sic) bien, jouez maintenant |
✔ |
2007 |
T. Hillesund |
Readind "Books in the Digital Age" |
|
2007 |
F. CORMERAIS |
La lecture appropriative - Un prototype de livre électronique universitaire |
|
2007 |
J. Coiro |
Exploring the online reading comprehension strategies used by sixth-grade skilled readers to search for and locate information on the Internet |
|
2007 |
D.L. Marie; C. Dominique |
Nouvelles formes éditoriales en ligne |
|
2007 |
Z. Ezziane |
Information Technology Literacy : Implications on Teaching and Learning |
✔ |
2007 |
M. Wolf |
Proust and the Squid. The Story and Science of the Reading Brain |
✔ |
2007 |
M. BERTRAND; F. CARION |
IMAGE, COGNITION ET ÉDUCATION AU DÉVELOPPEMENT |
|
2007 |
S. Grimshaw; N. Dungworth; C. McKnight; A. Morris |
Electronic books: Children’s reading and comprehension |
✔ |
2007 |
S. Bouchardon; E. Broudoux; O. Deseilligny; F. Ghitalla |
Un laboratoire de littératures |
|
2007 |
L.Anne Henry |
Exploring new literacies pedagogy and online reading comprehension among middle school students and teachers : Issues of social equity or social exclusion? |
✔ |
2007 |
H. Hudrisier; A. Vaucelle |
Le livre et la lecture à l'ère numérique |
✔ |
2007 |
J. Loiselle |
Guide pédagogique Visant à favoriser le développement des compétences informationnelles des étudiants |
✔ |
2007 |
K. Reuter |
Assessing aesthetic relevance: Children's book selection in a digital library |
|
2007 |
S. Levy |
The Future of Reading |
|
2007 |
A. Saemmer |
Littératures numériques : tendances, perspectives, outils d’analyse |
✔ |
2007 |
Y. Akbulut |
Effects of multimedia annotations on incidental vocabulary learning and reading comprehension of advanced learners of english as a foreign language |
|
2006 |
M. Recker |
Perspectives on Teachers as Digital Library Users - Consumers, Contributors, and Designers |
|
2006 |
Z. Gharbi |
Analyse des pratiques de lecture sur livres électroniques chez les étudiants universitaires |
✔ |
2006 |
C. Burnett; P. Dickinson; J. Myers; G. Merchant |
Digital connections: transforming literacy in the primary school |
|
2006 |
C. Vandendorpe |
L'école et la lecture dans le contexte numérique |
|
2006 |
C.C. Marshall |
Reading and Interactivity in the Digital Library: Creating an experience that transcends paper |
|
2006 |
C. Bélisle |
Le livre électronique : vers une lecture instrumenté |
✔ |
2006 |
D. Burger |
L’accès au web et à la lecture numérique des publics diversement empêchés |
|
2006 |
J. McEneaney |
Agent-based literacy theory |
|
2006 |
M. Recker |
Perspectives on teachers as digital library users. Consumers, contributors, and designers |
✔ |
2006 |
R. Krumsvik |
The digital challenges of school and teacher education in Norway : Some urgent questions and the search for answers |
|
2005 |
S.H.I.R.L.E.Y. LEFEVER-DAVIS; C.A.T.H.Y. PEARMAN |
Early readers and electronic texts: CD-ROM storybook features that influence reading behaviors |
|
2005 |
I. Askehave; A.Ellerup Nielsen |
What are the Characteristics of Digital Genres? - Genre Theory from a Multi-modal Perspective |
|
2005 |
E. Kuiper; M. Volman; J. Terwel |
The Web as an Information Resource in K-12 Education : Strategies for Supporting Students in Searching and Processing Information |
|
2005 |
Z. Liu |
Reading behavior in the digital environment: Changes in reading behavior over the past ten years |
|
2005 |
C. Bélisle |
Claire BÉLISLE, dir., La lecture numérique : réalités, enjeux et perspectives |
|
2005 |
G. Kress |
Gains and losses: New forms of texts, knowledge, and learning |
|
2005 |
K. Proukou |
Young Adult Literature: Rite of Passage or Rite of Its Own |
✔ |
2005 |
A. anonyme |
Norme sur les compétences informationnelles dans l’enseignement supérieur de l’Association of College & Research Libraries (ACRL) |
✔ |
2005 |
T.S. Hasselbring; M.E. Bausch |
Assistive Technologies for Reading |
|
2005 |
L.Z. Cooper |
Developmentally Appropriate Digital Environments for Young Children |
|
2005 |
A. Salway; R. Martinec |
Some Ideas for Modelling Image-Text Combinations |
✔ |
2005 |
J. Brigitte |
Le livre et le numérique : la tentation de la métaphore |
|
2005 |
N. Tréhondart |
LE LIVRE NUMÉRIQUE AU PRÉSENT PRATIQUES DE LECTURE, DE PRESCRIPTION ET DE MÉDIATION |
|
2004 |
B. Coutelet; J.F. Rouet |
Apprendre à chercher dans un texte : effets d’un entraînement à 8 et 10 ans |
✔ |
2004 |
C. Bélisle |
La lecture numérique: réalités, enjeux et perspectives |
✔ |
2004 |
P.A. Solvie |
The Digital Whiteboard: A Tool in Early Literacy Instruction |
|
2004 |
R.Adams Rozema |
Electronic Literacy: Teaching Literary Reading through the Digital Medium |
|
2004 |
C. Belisle |
[Compte rendu de:] Belisle, C. (Ed.) (2004). La lecture numérique : réalités, enjeux et perspectives |
|
2004 |
J.F. Rouet |
Chercher des informations dans les menus Web : interaction entre tâche, type de menu et variables individuelles |
✔ |
2004 |
L. Ivanitskaya; R. Laus; A.M. Casey |
Research Readiness Self-Assessment : Assessing Students’ Research Skills and Attitudes |
|
2004 |
R. Pasquier |
Politiques de la lecture |
|
2004 |
G. Deville; L. Dumortier; H. Paulussen |
Génération de corpus multilingues dans la mise en oeuvre d’un outil en ligne d’aide à la lecture de textes en langue étrangère |
|
2004 |
J. Grant |
ARE ELECTRONIC BOOKS EFFECTIVE IN TEACHING YOUNG CHILDREN READING AND COMPREHENSION? |
|
2004 |
B. JUANALS |
Brigitte JUANALS, La culture de l’information. Du livre au numérique |
|
2004 |
I. Bastian-Dupleix |
Édition : quels livres en ligne ? |
|
2004 |
R.V. Small; N. Zakaria; H. El-Figuigui |
Motivational Aspects of Information Literacy Skills Instruction in Community College Libraries |
✔ |
2003 |
C. Bélisle |
Lire avec un livre electronique : un nouveau contrat de lecture ? |
✔ |
2003 |
E.E. Marsh; M.Domas White |
A taxonomy of relationships between images and text |
✔ |
2003 |
|
DIGITAL LIBRARIES IN EDUCATION |
|
2003 |
D.O.U.G.L.A.S.H. CLEMENTS; J.U.L.I.E. SARAMA |
Strip mining for gold : Research and policy in educational technology-A response to « Fool’s gold » |
✔ |
2003 |
M. Eagleton; K. Guinee; K. Langlais |
Teaching Internet literacy strategies : The hero inquiry project |
✔ |
2003 |
L. Kalinichenko |
Analytical survey: Digital libraries in education |
✔ |
2003 |
C. Lankshear; M. Knobel |
Changink Knowledge and Classroom Learning |
|
2003 |
N.J. Anderson |
SCROLLING, CLICKING, AND READING ENGLISH: ONLINE READING STRATEGIES IN A SECOND/FOREIGN LANGUAGE |
|
2003 |
J. Coiro |
Exploring Literacy on the Internet: Reading Comprehension on the Internet: Expanding Our Understanding of Reading Comprehension to Encompass New Literacies |
|
2003 |
E. Broudoux |
Outils informatiques d'écriture et de lecture : nouvelles conditions au "devenir auteur" |
✔ |
2003 |
A. Tricot |
Apprentissage et recherche d’information avec des documents électroniques |
✔ |
2003 |
E. Schmar-Dobler |
Reading on the Internet: The Link between Literacy and Technology |
|
2003 |
A. Van Cuyck |
Les pratiques de lecture face au numerique : un fait social total |
✔ |
2003 |
C. Bélisle |
Lire avec un livre électronique : un nouveau contrat de lecture. Les défis de la publication sur le web |
✔ |
2002 |
A. VUILLEMIN |
L'AVENIR DE LA LECTURE INTERACTIVE |
|
2002 |
D. Agosto |
A model of young people's decision-making in using the Web |
|
2002 |
W. Sutherland-Smith |
Weaving the Literacy Web: Changes in Reading from Page to Screen |
|
2002 |
C. Snow |
Reading for understanding : Toward an R&D program in reading comprehension |
✔ |
2002 |
W. Sutherland-Smith |
Weaving the literacy Web : Changes in reading from page to screen |
✔ |
2002 |
W. Sutherland-Smith |
Web-text : perceptions of digital reading skills in the ESL classroom |
|
2002 |
M. Bernard; M. Fernandez; S. Hull |
The Effects of Line Length on Children and Adults’ Online Reading Performance |
✔ |
2002 |
J. Abbas; C. Norris; E. Soloway |
Middle school students's use of the ARTEMIS digital library |
|
2002 |
D. Mayaffre |
L'Hermeneutique numerique |
✔ |
2002 |
L. Jonchère |
LIVRES ÉLECTRONIQUES EN LIGNE ET BIBLIOTHÈQUES UNIVERSITAIRES : SITUATION AUX ÉTATS-UNIS, PROJETS EN FRANCE |
|
2002 |
B. Gervais |
Naviguer entre le texte et l’écran. Penser la lecture à l’ère de l’hypertextualité |
✔, ✔ |
2002 |
|
Les défis de la publication sur le Web : hyperlectures |
|
2002 |
A. Healy; K. Dooley |
Digital Reading Pedagogy for Novice Readers. |
|
2002 |
S. Bertrand-Gastaldy |
Des lectures sur papier aux lectures numeriques : quelles mutations? |
✔ |
2001 |
N. Devos |
Evaluation des documents multimédias en ligne |
|
2001 |
J. Castellani; T. Jeffs |
Emerging Reading and Writing Strategies Using Technology |
|
2001 |
G.J. Brown |
Beyond print: reading digitally |
|
2001 |
R. Chartier |
Lecteurs et lectures à l'âge de la textualité électronique |
✔ |
2001 |
J. Clément |
LA LITTÉRATURE AU RISQUE DU NUMÉRIQUE |
|
2001 |
S.H. Kurniawan; P. Zaphiris |
Reading Online or on Paper: Which is Faster? |
|
2001 |
R. Chartier |
Lecteurs et lectures à l'âge de la textualité électronique |
✔ |
2001 |
|
Teaching Multiliteracies Across the Curriculum |
|
2001 |
T. Jones; C. Brown |
READING ENGAGEMENT: A COMPARISON BETWEEN EBOOKS AND TRADITIONAL PRINT BOOKS IN AN ELEMENTARY CLASSROOM |
|
2001 |
A.E. Appel; C. O’Gara |
Technology and young children : A review of literature |
✔ |
2001 |
T. Downes; L. Arthur; B. Beecher |
Effective learning environments for young children using digital ressources : An Australian perspective |
|
2000 |
D.N. Langenberg |
Teaching children to read: An evidence-based assessment of the scientific research literature on reading and its implications for reading instruction |
✔ |
2000 |
N. Froger |
Apprendre a lire un hypermedia, analyse des potentialites d'apprentissages du cederom Les animaux |
✔ |
2000 |
D. Bilal |
Children's use of the Yahooligans! Search engine. I. Cognitive, physical and affective behaviors on fact-based search tasks |
|
2000 |
B.L. Harrison |
E-Books and the Future of Reading |
|
2000 |
G. Franck |
L'espace du document numérique |
|
2000 |
A. Dillon; B.A. Gushrowski |
Genres and the Web: Is the Personal Home Page the First Uniquely Digital Genre? |
|
2000 |
S.W. Haugland |
Computers and young children |
✔ |
1999 |
S.G. Hirsh |
Children’s relevance criteria and information-seeking on electronic resources |
|
1999 |
C. Vandendorpe |
Du papyrus à l'hypertexte : essai sur les mutations du texte et de la lecture |
✔ |
1999 |
E. Souchier; Y. Jeanneret |
Pour une pratique de "l’écrit d’écran" |
|
1998 |
J.F. Rouet; A. Tricot |
Les hypermédias. Approches cognitives et ergonomiques |
|
1998 |
E. Forzani; C. Maykel |
Evaluating Representative State Samples of Seventh-Grade Students’ Ability to Critically Evaluate Online Information |
✔ |
1998 |
J. DINET; J.F. ROUET; J.M. PASSERAULT |
Les “nouveaux outils” de recherche documentaire sont-ils compatibles avec les stratégies cognitives des élèves? |
✔ |
1998 |
P. Langlais; R. Bibeau |
Lire et écrire sans papier |
✔ |
1998 |
C. Golder; D. Gaonac’h |
Lire et comprendre : psychologie de la lecture |
|
1998 |
J.F. Rouet; A. Tricot |
Chercher de l’information dans un hypertexte : vers un modèle des processus cognitifs |
✔ |
1997 |
K. O’Hara; A. Sellen |
A Comparison of Reading Paper and On-Line Documents |
|
1996 |
A. anonyme |
Developmentally Appropriate Practice in Early Childhood Programs Serving Children from Birth through Age 8 |
✔ |
1995 |
J.F. Rouet; A. Tricot |
Recherche d’informations dans les systèmes hypertextes : des représentations de la tâche à un modèle de l’activité cognitive |
✔ |
1994 |
P. Lévy |
L’intelligence collective : pour une anthropologie du cyberespace |
|
1991 |
D.F. Mc-Kenzie |
La Bibliographie et la sociologie des textes |
✔ |
1990 |
M.Jean Dreher; J.T. Guthrie |
Cognitive processes in textbook chapter search tasks |
|
1986 |
M. Picard |
La lecture comme jeu |
✔ |
1964 |
R. Barthes |
Rhétorique de l'image |
✔ |